Verleid latent zoekende kandidaten met Recruitment Marketing Automation. Ontdek het volledige proces, krijg grip op je funnel en bouw merkvoorkeur op.
Home » Trainingen » Tweedaagse Recruitment Marketing & Automation
Verleid latent zoekende kandidaten met Recruitment Marketing Automation. Ontdek het volledige proces, krijg grip op je funnel en bouw merkvoorkeur op.
Op 20 en 21 november vindt de volgende editie van de Tweedaagse Recruitment Marketing & Automation plaats. Deze training belicht het volledige spectrum van Recruitment Marketing Automation. We nemen je mee door het proces en pakken daarbij jouw eigen casus uitgebreid aan. Na de tweedaagse ben je direct klaar om Recruitment Marketing Automation toe te passen op jouw specifieke doelgroep en prioriteiten.
Met Recruitment Marketing Automation krijg je grip op unieke kandidaten die je naar je toe wilt halen, zodat je adequaat kunt reageren op toekomstige personeelsbehoeften. Optimaliseer je funnel en realiseer succesvolle hires, vooral voor uitdagende profielen. Leer welke kanalen en welk type content het beste aansluiten bij je doelgroep en volg het gedrag van latent zoekende kandidaten op de voet.
Het draait allemaal om verleiding en het bouwen van merkvoorkeur bij latent zoekende kandidaten. Content speelt een cruciale rol, en daarbij zetten we de kracht van in om het proces efficiënter en effectiever te maken, terwijl we als mensen nog steeds de regie behouden. Dankzij de data en inzichten die we verkrijgen, kunnen we content vormgeven die perfect aansluit bij verschillende doelgroepen en de fases waarin zij zich bevinden.
Ontdek met ons de mogelijkheden van Recruitment Marketing Automation en zet de eerste stap naar een vernieuwende en succesvolle aanpak van jouw recruitmentstrategie.
Deze tweedaagse laat alle disciplines langskomen van recruitment marketing & automation, met de belangrijkste kennisdragers van dit onderwerp. Belangrijk onderdeel van de training is dat je ook zelf actief aan de gang gaat met elk onderwerp, zodat je weet en richting hebt over wat je na de training gaat doen.
Dit doen we:
Inloop 08.30 – start 9.00 uur
Inleiding – Wat is Recruitment Marketing Automation (RMA)?
Door: Caroline Pols
Na een intensieve kennismaking neemt Caroline je mee in de kaders en definities van Recruitment Marketing Automation. Aan de hand van de candidate journey en alle touchpoints tussen (potentiële) kandidaat en werkgever wordt het speelveld van RMA geschetst. De ochtend eindigt met een directe vertaling van RMA naar de doelen en candidate journey van je eigen organisatie.
12.00 – 13.00 uur lunch
Door Esther Moelands
De RMA Tech Stack en Implementatie van Recruitment Marketing Automation
Na de lunch word je meegenomen in het tech landschap van RMA. Daarin is expliciet aandacht voor de werkenbij- website en het ATS. Tijdens deze sessie bekijken we verschillende leveranciers en de daarbij behorende functionaliteiten. Hoe werkt een systeem als marketing automation? Hoe richt je het in, hoe bouw je kandidatenfunnels en natuurlijk hoe komt het beoogde potentieel in de funnel? De sessie eindigt met een vertaling van de plussen en minnen van de techniek naar de eigen doelen en bestaande technologie van de eigen organisatie.
Als je de content hebt, is de volgende stap de distributie van die content. Daar hoort een distributie-aanpak bij (wat zijn de kanalen?) en natuurlijk het meten van het effect van de content in relatie met de verspreiding van deze content. Dan is het natuurlijk goed om het juiste te meten én het ook op de juiste manier te interpreteren. We willen weten was de goede content is! Meten om te weten, te leren en te verbeteren. Wat meten we wel en wat niet? Hoe gaan we registreren en classificeren om straks op de juiste punten te sturen. Esther neemt je mee in de meetpunten van RMA en hoe je dit goed kunt inregelen en erop kunt sturen. Daarna ga je het zelf vormgeven en maken we misschien wel een start met de implementatie.
15.30 – 16.00 uur break
De kracht van Employer Branding in combinatie met Recruitment Marketing & Automation
Door: Job Mensink
De tijd van een vacature plaatsen en voldoende, kwalitatieve reacties ontvangen is allang voorbij. Werkgevers moeten alles uit de kast halen om de juiste kandidaten aan te trekken. Dit komt onder andere door de huidige situatie op de arbeidsmarkt, toenemende concurrentie en de wensen van de potentiële werknemer. Marketing Automation is hierdoor onmisbaar geworden in het recruitmentvak. Het is een continu proces om te volgen, vinden en verleiden. Je bouwt al een relatie op ver voordat een talent überhaupt een baan overweegt. Je kweekt merkvoorkeur en oogst concrete interesse. Met een warme database behaal je gegarandeerd hogere en betere conversie.
Een sterk werkgeversmerk in combinatie met marketing automation biedt meer kans op het vinden van talent. Je krijgt tijdens deze sessie van Job antwoord op vragen als:
18.30 uur diner
09.00 uur start en recap dag 1
Inbound en Outbound Recruitment Marketing
Door: Remke Vloeimans en Michelle Schroen
Om Recruitment Marketing Automation succesvol te implementeren is er content nodig. In deze content hebben we het niet over de vacature. Je verleidt jouw doelgroep met waardevolle, vakinhoudelijke content. Zoals een whitepaper, webinar of testimonial. Geen commerciële boodschap, maar wel passend bij de stijl en cultuur van jouw organisatie. Op deze manier bouw je een merkvoorkeur op bij mensen die zich daadwerkelijk thuis voelen in een rol bij je organisatie. In deze training maken we een doorvertaling naar welke kanalen en welk type content aansluit bij jouw specifieke doelgroep, in lijn met het Google-model (SEE, THINK, DO, CARE). En hoe kun je slim gebruikmaken van AI en ChatGPT bij het maken van de content? Welke prompts voer je in? We gaan samen aan de slag met hoe we dit praktisch kunnen toepassen in jouw proces, waarmee je in een vroeg stadium merkvoorkeur opbouwt bij jouw doelgroep en grip gaat krijgen op je hires. Je eindigt met het maken van je eigen plan, zodat je direct aan de slag kunt met het veroveren jouw latent zoekende kandidaten.
12.00 – 13.00 uur lunch
Van plan naar executie
Door Caroline Pols
En nu de praktijk. Als de inrichting en implementatie een succes is, hoe gaat het dan allemaal werken? Hoe worden accenten gelegd? Hoe sturen we de organisatie en recruiters naar meer effectiviteit en succes? Caroline neemt iedereen mee in hun dagelijkse praktijk en in verschillende cases. Wat kunnen we leren van de successen en van de ‘failures’? De dag wordt afgesloten met de eindpresentaties waarin de deelnemers hun eigen plan van aanpak presenteren.
17.00 uur afronding
Na het volgen van de Tweedaagse Recruitment Marketing & Automation heb je de eerste opzet van je eigen plan. Daarnaast weet je:
De opleiding is voor iedereen die meer dan één jaar in het vakgebied van recruitment en/of arbeidsmarktcommunicatie zit. Je bent nieuwsgierig, gericht op innovatie en werkt nu al met Google Analytics en/of andere databronnen. En, niet onbelangrijk, je wilt vooroplopen in de komende state-of-the-art van recruitment. Succesvol! Je bent een liefhebber van het vak. Wilt veel nieuws horen en geïnspireerd worden, maar bent ook bereid om jouw kennis en ervaring te delen.
Wil je weten of de Tweedaagse Recruitment Marketing & Automation aansluit bij jouw opleidingswensen? Neem dan contact op voor een vrijblijvend studieadvies.
CHECKLIST VOOR DEELNEMERS
Met verschillende experts worden meerdere invalshoeken van Recruitment Marketing & Automation belicht. Het zijn experts vanuit de inhoud en de praktijk. Theorie vermengd met vooral veel praktijk en ervaring. In interactieve sessies met casuïstiek ga je zelf aan de gang.
Vooraf aan de tweedaagse wordt aan je gevraagd om je gedegen voor te bereiden door een aantal opdrachten te maken.
De tweedaagse is intensief, maar vooral inspirerend en een geweldige beleving!
De investering voor deze tweedaagse is € 1.999,- exclusief btw.
Dit is inclusief:
Locatie
De training vindt plaats in Het Weena 200, Toren C, derde etage
Weena 210-212
3012 NJ Rotterdam
Remke Vloeimans
Remke heeft meer dan 15 jaar ervaring binnen Arbeidsmarktcommunicatie met een focus op media strategie in de breedste zin van het woord. Sterk in het effectief inzetten van het complete medialandschap binnen Employer Marketing.
Daarnaast veel ervaring in het opzetten en uitrollen van referral- en ambassadeursstrategieën. Met als doel awareness, engagement en activatie binnen verschillende doelgroepen,
Daarnaast veel ervaring in het opzetten en uitrollen van referral- en ambassadeursstrategieën. Met als doel awareness, engagement en activatie binnen verschillende doelgroepen,
Alle relevante informatie over deze training op een rijtje. Laat je gegevens achter en ontvang de brochure van deze training.
Ontdek succesverhalen van professionals die hun carrière hebben getransformeerd met ons!
Navigatie
Trainingen
Informatie
© 2024, Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie B.V. All Rights Reserved.
Developed by MadeIndonesia
Arbeidsmarktcommunicatie.eu gaat zorgvuldig om met uw privacy om op deze website. Lees meer hierover in onze privacy verklaring. Klik op 'privacy instellingen' om uw toestemmingen voor verwerking van uw informatie aan te passen.
Privacy verklaring | Verberg deze balk
"Een zeer interessante en informatieve training die door vakexperts wordt gegeven. Je gaat zelf aan de slag met je eigen case die je vervolgens ook in de praktijk kan gebruiken. De verzorging die is geregeld vanuit Academie voor Arbeidscommunicatie is zeer goed. Een puntje van feedback is dat de eerste dag wel iets te lang duurt en wellicht ergens kan worden ingekort’’