Tweedaagse Recruitment Marketing & Automation

Verleid latent zoekende kandidaten met Recruitment Marketing Automation. Ontdek het volledige proces, krijg grip op je funnel en bouw merkvoorkeur op.

Tweedaagse Recruitment Marketing & Automation
  • 09:00 uur, 20 november 2024
  • 2 dagen
  • Weena 200, 3012 NJ Rotterdam
  • €1.999,00 (excl. 21% BTW)

Verover het hart van de latente kandidaat

Op 20 en 21 november vindt de volgende editie van de Tweedaagse Recruitment Marketing & Automation plaats. Deze training belicht het volledige spectrum van Recruitment Marketing Automation. We nemen je mee door het proces en pakken daarbij jouw eigen casus uitgebreid aan. Na de tweedaagse ben je direct klaar om Recruitment Marketing Automation toe te passen op jouw specifieke doelgroep en prioriteiten.

Met Recruitment Marketing Automation krijg je grip op unieke kandidaten die je naar je toe wilt halen, zodat je adequaat kunt reageren op toekomstige personeelsbehoeften. Optimaliseer je funnel en realiseer succesvolle hires, vooral voor uitdagende profielen. Leer welke kanalen en welk type content het beste aansluiten bij je doelgroep en volg het gedrag van latent zoekende kandidaten op de voet.

Het draait allemaal om verleiding en het bouwen van merkvoorkeur bij latent zoekende kandidaten. Content speelt een cruciale rol, en daarbij zetten we de kracht van in om het proces efficiënter en effectiever te maken, terwijl we als mensen nog steeds de regie behouden. Dankzij de data en inzichten die we verkrijgen, kunnen we content vormgeven die perfect aansluit bij verschillende doelgroepen en de fases waarin zij zich bevinden.

Ontdek met ons de mogelijkheden van Recruitment Marketing Automation en zet de eerste stap naar een vernieuwende en succesvolle aanpak van jouw recruitmentstrategie.

Deze tweedaagse laat alle disciplines langskomen van recruitment marketing & automation, met de belangrijkste kennisdragers van dit onderwerp. Belangrijk onderdeel van de training is dat je ook zelf actief aan de gang gaat met elk onderwerp, zodat je weet en richting hebt over wat je na de training gaat doen.

Dit doen we:

  • Maximaal 16 deelnemers
  • In 1 keer 2 dagen (incl. één overnachting)
  • Veel interactie, oefeningen en intervisie
  • Voorafgaand en tussen de trainingsdagen opdrachten en oefeningen. Deelnemers zijn gemiddeld 4 tot 6 uur bezig met de voorbereiding.
  • De beste praktijktrainers met bewezen trackrecord
  • Ontspannen, lerend van elkaar met humor en hoog niveau kennisoverdracht

Programma


De Tweedaagse Recruitment Marketing & Automation staat in het najaar van 2024 gepland op de volgende data:

  • Woensdag 20 november 2024
  • Donderdag 21 november 2024

Dag 1

Inloop 08.30 – start 9.00 uur

Inleiding – Wat is Recruitment Marketing Automation (RMA)?

Door: Caroline Pols

Na een intensieve kennismaking neemt Caroline je mee in de kaders en definities van Recruitment Marketing Automation. Aan de hand van de candidate journey en alle touchpoints tussen (potentiële) kandidaat en werkgever wordt het speelveld van RMA geschetst. De ochtend eindigt met een directe vertaling van RMA naar de doelen en candidate journey van je eigen organisatie.

12.00 – 13.00 uur lunch

Door Esther Moelands

De RMA Tech Stack en Implementatie van Recruitment Marketing Automation

Na de lunch word je meegenomen in het tech landschap van RMA. Daarin is expliciet aandacht voor de werkenbij- website en het ATS. Tijdens deze sessie bekijken we verschillende leveranciers en de daarbij behorende functionaliteiten. Hoe werkt een systeem als marketing automation? Hoe richt je het in, hoe bouw je kandidatenfunnels en natuurlijk hoe komt het beoogde potentieel in de funnel? De sessie eindigt met een vertaling van de plussen en minnen van de techniek naar de eigen doelen en bestaande technologie van de eigen organisatie.

Als je de content hebt, is de volgende stap de distributie van die content. Daar hoort een distributie-aanpak bij (wat zijn de kanalen?) en natuurlijk het meten van het effect van de content in relatie met de verspreiding van deze content. Dan is het natuurlijk goed om het juiste te meten én het ook op de juiste manier te interpreteren. We willen weten was de goede content is! Meten om te weten, te leren en te verbeteren. Wat meten we wel en wat niet? Hoe gaan we registreren en classificeren om straks op de juiste punten te sturen. Esther neemt je mee in de meetpunten van RMA en hoe je dit goed kunt inregelen en erop kunt sturen. Daarna ga je het zelf vormgeven en maken we misschien wel een start met de implementatie.

15.30 – 16.00 uur break

De kracht van Employer Branding in combinatie met Recruitment Marketing & Automation

Door: Job Mensink

De tijd van een vacature plaatsen en voldoende, kwalitatieve reacties ontvangen is allang voorbij. Werkgevers moeten alles uit de kast halen om de juiste kandidaten aan te trekken. Dit komt onder andere door de huidige situatie op de arbeidsmarkt, toenemende concurrentie en de wensen van de potentiële werknemer. Marketing Automation is hierdoor onmisbaar geworden in het recruitmentvak. Het is een continu proces om te volgen, vinden en verleiden. Je bouwt al een relatie op ver voordat een talent überhaupt een baan overweegt. Je kweekt merkvoorkeur en oogst concrete interesse. Met een warme database behaal je gegarandeerd hogere en betere conversie.

Een sterk werkgeversmerk in combinatie met marketing automation biedt meer kans op het vinden van talent. Je krijgt tijdens deze sessie van Job antwoord op vragen als:

  • Waarom is merkvoorkeur zo belangrijk in de zoektocht naar jouw ideale kandidaat?
  • Hoe bouw je merkvoorkeur op?
  • Hoe versterken employer branding en recruitment marketing automation elkaar?
  • Hoe brengt jouw Employer Brand de passende kandidaat?

18.30 uur diner

Dag 2

09.00 uur start en recap dag 1

Inbound en Outbound Recruitment Marketing

Door: Remke Vloeimans en Michelle Schroen

Om Recruitment Marketing Automation succesvol te implementeren is er content nodig. In deze content hebben we het niet over de vacature. Je verleidt jouw doelgroep met waardevolle, vakinhoudelijke content. Zoals een whitepaper, webinar of testimonial. Geen commerciële boodschap, maar wel passend bij de stijl en cultuur van jouw organisatie. Op deze manier bouw je een merkvoorkeur op bij mensen die zich daadwerkelijk thuis voelen in een rol bij je organisatie. In deze training maken we een doorvertaling naar welke kanalen en welk type content aansluit bij jouw specifieke doelgroep, in lijn met het Google-model (SEE, THINK, DO, CARE). En hoe kun je slim gebruikmaken van AI en ChatGPT bij het maken van de content? Welke prompts voer je in? We gaan samen aan de slag met hoe we dit praktisch kunnen toepassen in jouw proces, waarmee je in een vroeg stadium merkvoorkeur opbouwt bij jouw doelgroep en grip gaat krijgen op je hires. Je eindigt met het maken van je eigen plan, zodat je direct aan de slag kunt met het veroveren jouw latent zoekende kandidaten.

12.00 – 13.00 uur lunch

Van plan naar executie

Door Caroline Pols

En nu de praktijk. Als de inrichting en implementatie een succes is, hoe gaat het dan allemaal werken? Hoe worden accenten gelegd? Hoe sturen we de organisatie en recruiters naar meer effectiviteit en succes? Caroline neemt iedereen mee in hun dagelijkse praktijk en in verschillende cases. Wat kunnen we leren van de successen en van de ‘failures’? De dag wordt afgesloten met de eindpresentaties waarin de deelnemers hun eigen plan van aanpak presenteren.

17.00 uur afronding

Neem een vrijblijvende optie op deze training

Resultaat

Na het volgen van de Tweedaagse Recruitment Marketing & Automation heb je de eerste opzet van je eigen plan. Daarnaast weet je:

  • Wat Recruitment Marketing Automation is
  • Welke systemen er in de (inter)nationale markt zijn
  • Welke content in welke fase relevant is voor een latente kandidaat
  • Hoe je met AI efficiënter en effectiever content kunt creëren
  • Hoe je een Recruitment Marketing Automation strategie inricht
  • Wie welke rollen heeft binnen Recruitment Marketing Automation
  • Hoe je data analytics en kandidatenpools het beste managet
  • Hoe Employer Branding en Recruitment Marketing Automation elkaar versterken
  • Hoe je merkvoorkeur opbouwt
  • Wat een engagement strategie is en hoe je hierin tot conversie komt
  • Hoe je heel veel succesvoller wordt in recruitment

Doelgroep

De opleiding is voor iedereen die meer dan één jaar in het vakgebied van recruitment en/of arbeidsmarktcommunicatie zit. Je bent nieuwsgierig, gericht op innovatie en werkt nu al met Google Analytics en/of andere databronnen. En, niet onbelangrijk, je wilt vooroplopen in de komende state-of-the-art van recruitment. Succesvol! Je bent een liefhebber van het vak. Wilt veel nieuws horen en geïnspireerd worden, maar bent ook bereid om jouw kennis en ervaring te delen.

Wil je weten of de Tweedaagse Recruitment Marketing & Automation aansluit bij jouw opleidingswensen? Neem dan contact op voor een vrijblijvend studieadvies.

CHECKLIST VOOR DEELNEMERS

  1. Je hebt meer dan één jaar ervaring in recruitment en/of arbeidsmarktcommunicatie
  2. Je wilt start-of-the-art het recruitmentvak oppakken
  3. Je maakt gebruik van Google Analytics of een ander data analytics programma
  4. Je bent bereid om vooraf aan de tweedaagse training een aantal uren voorbereiding te doen in de vorm van lees-, kijk en luisterwerk.
  5. Je bent bereid om je kennis en ervaring met anderen te delen
  6. Je hebt toegang tot de data uit je huidige recruitmentproces, zoals dashboards en cijfers in het ATS
  7. Je creëert weleens content in de vorm van social postings, blogs, vlogs e.d.

Werkwijze

Met verschillende experts worden meerdere invalshoeken van Recruitment Marketing & Automation belicht. Het zijn experts vanuit de inhoud en de praktijk. Theorie vermengd met vooral veel praktijk en ervaring. In interactieve sessies met casuïstiek ga je zelf aan de gang.

Vooraf aan de tweedaagse wordt aan je gevraagd om je gedegen voor te bereiden door een aantal opdrachten te maken.

De tweedaagse is intensief, maar vooral inspirerend en een geweldige beleving!

Deelnemersinformatie

De investering voor deze tweedaagse is € 1.999,- exclusief btw.

Dit is inclusief:

  • 1 overnachting, 1 diner en 1 keer ontbijt
  • Lunches
  • 12 maanden toegang tot Mijn Academie met alle materialen
  • Deelnamecertificaat

Locatie

De training vindt plaats in Het Weena 200, Toren C, derde etage
Weena 210-212
3012 NJ Rotterdam

Docenten

Michelle Schroen

Michelle is Employer Marketing & Media Strateeg- Partner bij iD Employer Marketing & Media

Remke Vloeimans

Remke is Employer Marketing Strateeg - Partner bij iD Employer Marketing & Media

Job Mensink

Job is Employer Brand Enthusiast

Esther Moelands

Esther Moelands is partner bij UP in Business. Met een pragmatisch, resultaatgerichte, authentieke en avontuurlijke kijk op het recruitment/ sales proces adviseert en begeleidt Esther ruim 35 klanten binnen de arbeidsbemiddeling naar een slim online en offline proces.

Caroline Pols

Caroline Pols is Founder van UP in Business. Caroline staat voor groei, ze vindt dat mensen en bedrijven, inclusief onze eigen mensen en ons eigen bedrijf, zich moeten kunnen blijven ontwikkelen.

Download de brochure

Alle relevante informatie over deze training op een rijtje. Laat je gegevens achter en ontvang de brochure van deze training.

  • Hidden
Tweedaagse Recruitment Marketing & Automation
  • 09:00 uur, 20 november 2024
  • 2 dagen
  • Weena 200, 3012 NJ Rotterdam
  • €1.999,00 (excl. 21% BTW)

Klantenbeoordeling

Ontdek succesverhalen van professionals die hun carrière hebben getransformeerd met ons!

Een nieuwe website!

We hebben een nieuwe website. Laat ons vooral weten wat je ervan vindt!

Meld je hier aan voor onze nieuwsbrief