Dag 1
Dag 1 ben je welkom tussen 09.30 en 10.00 uur voor de inloop waarna we om exact 10.00 uur van start gaan.
Welkom en kennismaking
Essentie van arbeidsmarktcommunicatie
Wat is arbeidsmarktcommunicatie? Wat is recruitment marketing? Hoe verhoudt het zich tot HRM, Recruitment en Communicatie? Welke arbeidsmarktcommunicatiedoelstellingen zijn er?
Essentie van werven
Doelgroepen spelen een essentiële rol in alles wat je doet binnen arbeidsmarktcommunicatie in het algemeen en werving in het bijzonder. Wat is werving en hoe kun je aan de hand van een wervingsadvies doelgroepgericht werven.
Break
Werksessie
Aan de slag voor je eigen organisatie aan de hand van concrete opdracht.
10 tips om jouw vacatureteksten/wervingsboodschap te optimaliseren
Vacatureteksten zijn nog steeds het meest gebruikte middel binnen arbeidsmarktcommunicatie. Hoe kun je in 5 minuten tijd je vacatureteksten optimaliseren en welke rol speelt AI hierin?
Lunch
Werksessie
Aan de slag voor jouw eigen organisatie aan de hand van concrete opdracht.
Employee relationship management
Wat is employee relationship management en wat maakt dit tot de strategie van de toekomst? En met welke doelgroepen op de interne en externe arbeidsmarkt kun je allemaal relaties aangaan? We staan o.a. stil bij campus recruitment, interne mobiliteit, talentpools, referral recruitment, alumni recruitment.
Rond 15.00 maken we een stadswandeling
Werksessie
Aan de slag voor jouw eigen organisatie aan de hand van concrete opdracht.
Social media recruitment
Social media zoals LinkedIn, TikTok en Meta (Facebook en Instagram) bieden je als werkgever veel kansen voor arbeidsmarktcommunicatie. Vooral voor het leggen en onderhouden van relaties bieden sociale media je legio mogelijkheden.
Werksessie
Aan de slag voor jouw eigen organisatie aan de hand van concrete opdracht.
Om 18.00 uur wordt dag 1 afgesloten en vertrekken we met z’n allen richting een hotel in de buurt. Hier vindt het diner plaats en de overnachting.
Dag 2
Dag 2 ben je welkom tussen 08.45 en 09.00 uur voor de inloop waarna we om exact 09.00 uur van start gaan.
Ontbijt
Terugblik op dag 1 Essentie van Employer branding
Wat is employer branding en hoe verhoudt het zich tot het behouden van medewerkers? Waarom is employer branding belangrijk en hoe kun je van binnenuit werken aan een sterk werkgeversmerk?
Werkgeverspositionering (EVP’s)
Het grootste struikelblok bij employer branding is de keuze van een authentieke én onderscheidende positionering ten opzichte van de arbeidsmarktconcurrentie. Hoe kom je tot een duurzame positionering voor jouw eigen organisatie?
Break
Werksessie
Aan de slag voor jouw eigen organisatie aan de hand van concrete opdracht.
Recruitmentsite
De recruitmentsite is het middel dat het meest bijdraagt aan het versterken van je employer brand. Hier ontdekken potentiële medewerkers wie je bent en wat je hen kunt bieden. Maar waaraan voldoet een goede recruitmentsite?
Werksessie + lunch
Tijdens de lunch ga je aan de slag voor je eigen organisatie aan de hand van concrete opdracht.
Ken- en stuurgetallen
Met welke ken- en stuurgetallen kunnen worden gewerkt om de inspanningen voor recruitment en arbeidsmarktcommunicatie meetbaar en stuurbaar te maken?
Werksessie
Aan de slag voor jouw eigen organisatie aan de hand van concrete opdracht.
Van organisatiestrategie tot arbeidsmarktcommunicatieplan
Hoe zorg je voor een optimale aansluiting van arbeidsmarktcommunicatie, recruitment en HRM op de organisatiestrategie? Hoe ziet een goed communicatieplan eruit?
Werksessie
Aan de slag voor jouw eigen organisatie aan de hand van concrete opdracht.
Vragen en afsluiting
Om 16.00 wordt de bootcamp afgesloten.
"In een goed tempo veel stof behandeld door een kundig docent. Leerzaam traject met voldoende on the spot oefenstof. Het niveau van de training was hoog. Ook goed om te sparren met mede-cursisten."