Bootcamp Arbeidsmarktcommunicatie

Je arbeidsmarktcommunicatie en recruitment marketing naar een hoger plan tillen? Werk twee dagen intensief aan beide disciplines tijdens de Bootcamp Arbeidsmarktcommunicatie en recruitment marketing. Update je kennis én ga aan de slag voor jouw eigen organisatie.

  • 10:00 uur, 09 december 2024
  • 2 dagen
  • Weena 200, 3012 NJ Rotterdam
  • €1.999,00 (excl. 21% BTW)

In 2 dagen alles over arbeidsmarktcommunicatie

Maandag 9 en dinsdag 10 december organiseren wij voor de achttiende keer de Bootcamp Arbeidsmarktcommunicatie. Met een kleine groep deelnemers ga je in een informele sfeer actief aan de slag met jouw eigen arbeidsmarktcommunicatie. Korte theorieblokken worden afgewisseld met cases en werksessies waarin je werkt aan jouw eigen arbeidsmarktcommunicatie. Met onderwerpen als werving, online recruitment, social media recruitment, employer branding, bouwen van talentpools en strategie komt het hele vakgebied aan bod. Na afloop van de Bootcamp Arbeidsmarktcommunicatie heb je niet alleen je kennis op peil gebracht, maar ga je naar huis met concrete onderdelen van jouw arbeidsmarktcommunicatiestrategie en operationele recruitment marketing.

Toch meer de diepte in?

Toch meer de diepte in? Dan is de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie (5 dagen) wellicht meer geschikt. Vind je het lastig te bepalen welke van de arbeidsmarktcommunicatie opleidingen het beste aansluit op jouw wensen? Neem dan contact met ons op voor opleidingsadvies.

Programma

Dag 1

Dag 1 ben je welkom tussen 09.30 en 10.00 uur voor de inloop waarna we om exact 10.00 uur van start gaan.

Welkom en kennismaking

Essentie van arbeidsmarktcommunicatie
Wat is arbeidsmarktcommunicatie? Wat is recruitment marketing? Hoe verhoudt het zich tot HRM, Recruitment en Communicatie? Welke arbeidsmarktcommunicatiedoelstellingen zijn er?

Essentie van werven
Doelgroepen spelen een essentiële rol in alles wat je doet binnen arbeidsmarktcommunicatie in het algemeen en werving in het bijzonder. Wat is werving en hoe kun je aan de hand van een wervingsadvies doelgroepgericht werven.

Break

Werksessie
Aan de slag voor je eigen organisatie aan de hand van concrete opdracht.

10 tips om jouw vacatureteksten/wervingsboodschap te optimaliseren
Vacatureteksten zijn nog steeds het meest gebruikte middel binnen arbeidsmarktcommunicatie. Hoe kun je in 5 minuten tijd je vacatureteksten optimaliseren en welke rol speelt AI hierin?

Lunch

Werksessie
Aan de slag voor jouw eigen organisatie aan de hand van concrete opdracht.

Employee relationship management
Wat is employee relationship management en wat maakt dit tot de strategie van de toekomst? En met welke doelgroepen op de interne en externe arbeidsmarkt kun je allemaal relaties aangaan? We staan o.a. stil bij campus recruitment, interne mobiliteit, talentpools, referral recruitment, alumni recruitment.

Rond 15.00 maken we een stadswandeling

Werksessie
Aan de slag voor jouw eigen organisatie aan de hand van concrete opdracht.

Social media recruitment
Social media zoals LinkedIn, TikTok en Meta (Facebook en Instagram) bieden je als werkgever veel kansen voor arbeidsmarktcommunicatie. Vooral voor het leggen en onderhouden van relaties bieden sociale media je legio mogelijkheden.

Werksessie
Aan de slag voor jouw eigen organisatie aan de hand van concrete opdracht.

Om 18.00 uur wordt dag 1 afgesloten en vertrekken we met z’n allen richting een hotel in de buurt. Hier vindt het diner plaats en de overnachting.

Dag 2

Dag 2 ben je welkom tussen 08.45 en 09.00 uur voor de inloop waarna we om exact 09.00 uur van start gaan.

Ontbijt

Terugblik op dag 1 Essentie van Employer branding
Wat is employer branding en hoe verhoudt het zich tot het behouden van medewerkers? Waarom is employer branding belangrijk en hoe kun je van binnenuit werken aan een sterk werkgeversmerk?

Werkgeverspositionering (EVP’s)
Het grootste struikelblok bij employer branding is de keuze van een authentieke én onderscheidende positionering ten opzichte van de arbeidsmarktconcurrentie. Hoe kom je tot een duurzame positionering voor jouw eigen organisatie?

Break

Werksessie
Aan de slag voor jouw eigen organisatie aan de hand van concrete opdracht.

Recruitmentsite
De recruitmentsite is het middel dat het meest bijdraagt aan het versterken van je employer brand. Hier ontdekken potentiële medewerkers wie je bent en wat je hen kunt bieden. Maar waaraan voldoet een goede recruitmentsite?

Werksessie + lunch
Tijdens de lunch ga je aan de slag voor je eigen organisatie aan de hand van concrete opdracht.

Ken- en stuurgetallen
Met welke ken- en stuurgetallen kunnen worden gewerkt om de inspanningen voor recruitment en arbeidsmarktcommunicatie meetbaar en stuurbaar te maken?

Werksessie
Aan de slag voor jouw eigen organisatie aan de hand van concrete opdracht.

Van organisatiestrategie tot arbeidsmarktcommunicatieplan
Hoe zorg je voor een optimale aansluiting van arbeidsmarktcommunicatie, recruitment en HRM op de organisatiestrategie? Hoe ziet een goed communicatieplan eruit?

Werksessie
Aan de slag voor jouw eigen organisatie aan de hand van concrete opdracht.

Vragen en afsluiting

Om 16.00 wordt de bootcamp afgesloten.

Neem een vrijblijvende optie op deze training

Resultaat

Na afloop van de Bootcamp Arbeidsmarktcommunicatie ga je naar huis met:

  • Concrete aandachtspunten voor jouw wervingsboodschap en vacatureteksten
  • Een checklist hoe je jouw recruitmentsite kunt optimaliseren
  • KPI’s waarmee je jouw arbeidsmarktcommunicatie meetbaar kunt maken
  • Een aanzet voor jouw arbeidsmarktcommunicatiestrategie
  • Een stappenplan voor jouw employer branding

Na afloop van de Bootcamp Arbeidsmarktcommunicatie heb je geleerd hoe je:

  • Jouw arbeidspotentieel beter kunt bereiken,  benaderen en bewegen
  • De juiste wervingsboodschappen kiest
  • Meer rendement kunt halen uit je personeelswerving
  • Zowel actieve als reactieve wervingskanalen op de juiste manier in kunt zetten
  • Employer branding integreert binnen jouw arbeidsmarktcommunicatiestrategie
  • Relaties aan kunt gaan en onderhouden met jouw arbeidsmarktdoelgroepen
  • Ken- en stuurgetallen aan de organisatiedoelstellingen kunt koppelen
  • Arbeidsmarktcommunicatie intern op de kaart kunt krijgen en houden
  • …meer wervingssucces kunt halen.

Doelgroep

De Bootcamp Arbeidsmarktcommunicatie is in het bijzonder geschikt voor iedereen die verantwoordelijk en/of bezig is met arbeidsmarktcommunicatie binnen de organisatie. Voor mensen werkzaam binnen HR, recruitment en communicatie aan werkgeverszijde, maar ook voor (zelfstandige) adviseurs en professionals werkzaam aan bureauzijde. Wanneer je deelneemt als externe adviseur van werkgevers kun je de casuïstiek van jouw opdrachtgevers gebruiken tijdens de Bootcamp Arbeidsmarktcommunicatie.

Werkwijze

De Bootcamp Arbeidsmarktcommunicatie is twee dagen werken aan jouw arbeidsmarktcommunicatie. In hoog tempo wisselen theorieblokken zich af met cases en werksessies. Tijdens de werksessies ga je aan de slag voor je eigen organisatie. Je krijgt feedback van collega deelnemers en de docenten op jouw werk. Je gaat naar huis met concrete onderdelen van jouw arbeidsmarktcommunicatie. Van aanzet tot je arbeidsmarktcommunicatieplan tot checklist hoe je jouw recruitmentsite kunt optimaliseren. Ter voorbereiding op de Bootcamp Arbeidsmarktcommunicatie krijgen deelnemers (max. 16) van tevoren een aantal opdrachten, zoals het lezen van een aantal documenten en hoofdstukken. Deelnemers zijn gemiddeld 1 dagdeel (4 uur) bezig met de voorbereiding.

Deelnemersinformatie

De investering voor deze bootcamp is € 1.999,00 bij één persoon en € 3.600,00 bij twee personen van dezelfde organisatie (alle vermelde tarieven zijn exclusief BTW). Gebruik hiervoor bij inschrijving met 2 personen de kortingscode combi-bamc * Dit is inclusief:

  • Landingspagina met alle materialen en deelnamecertificaat
  • Lunches/tussendoortjes/drankjes/diner
  • Overnachting

Locatie

De opleiding vindt plaats in Het Weena 200, Toren C, derde etage
Weena 210-212
3012 NJ Rotterdam

De overnachting vindt plaats in het Marriott hotel gelegen op loopafstand van de locatie.

Gespreid betalen?
Betaal jij je opleiding zelf? Dan heb je mogelijk de behoefte om gespreid te betalen? Dat kan in maximaal 3 termijnen.

* Niet in combinatie met andere acties

Docenten

Vincent Hollander

Vincent is specialist arbeidsmarktcommunicatie bij het Hoogheemraadschap de Stichtse Rijnlanden

Marion de Vries

Marion de Vries is oprichter van Employer Brand Builders.

Download de brochure

Alle relevante informatie over deze training op een rijtje. Laat je gegevens achter en ontvang de brochure van deze training.

  • Hidden
  • 10:00 uur, 09 december 2024
  • 2 dagen
  • Weena 200, 3012 NJ Rotterdam
  • €1.999,00 (excl. 21% BTW)

Klantenbeoordeling

Ontdek succesverhalen van professionals die hun carrière hebben getransformeerd met ons!

Een nieuwe website!

We hebben een nieuwe website. Laat ons vooral weten wat je ervan vindt!

Meld je hier aan voor onze nieuwsbrief