Gert Jan Schenau

Tijdens zijn reizen door meer dan 50 landen als Corporate HR-directeur bij een groot hightechbedrijf had Gert Jan Schenau MBA communicatieve interacties met mensen uit vele culturen. Een van de meest interessante fenomenen die Gert Jan opmerkte, was dat hoewel culturele praktijken sterk verschillen, in elke cultuur de integriteit en intenties van mensen onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Hij kwam erachter dat niet de intenties de integriteit bepalen, maar de integriteit bepaalt de intenties. Hij laat daarmee zien dat de ware bedoelingen van mensen altijd de intrinsieke keuzes weerspiegelen die mensen voortdurend maken op basis van hun natuurlijke gedrag.

In 2009 begon Gert Jan zich te richten op de functionaliteit van lichaamstaal als informatiebron in zakelijke communicatie. Het hoofddoel hierbij was hoe de taal van het lichaam ontwikkeld kon worden tot een functionele basis waarop beslissingen met de hoogst mogelijke kwaliteit gerealiseerd kunnen worden, de beste strategische keuzes gemaakt kunnen worden en de meest gedegen adviezen gegeven kunnen worden.

Zijn werk heeft geleid tot de meest unieke communicatieformule ‘Human Profiling® voor professionals’, gebaseerd op drie succespijlers:

  • het stellen van de juiste vraag op het juiste moment;
  • kijken naar lichaamstaal (micro- en macro-expressies, gebaren, houding en stem); En
  • luister naar woorden om de woorden te horen die niet zijn gezegd.
Gert Jan Schenau
Gert Jan Schenau

Docent van de volgende trainingen

Deze docent geeft op dit moment geen trainingen

Een nieuwe website!

We hebben een nieuwe website. Laat ons vooral weten wat je ervan vindt!

Meld je hier aan voor onze nieuwsbrief